Vânzarea produselor și garanțiile

Sfaturi înainte de achiziționarea unui produs/serviciu

  • păstrează factura/certificatul de garanție timp de 2 ani de la cumpărarea produsului/prestarea serviciului;
  • respectă instrucțiunile de utilizare/folosire ale produsului/serviciului;
  • reclamăvânzătorului/prestatorului de serviciu orice neconformitate a produsului/serviciului manifestată în cadrul termenului de garanție, dar nu mai târziu de două luni de la data constatării acesteia;
  • solicită vânzătorului să facă dovada că ți s-a livrat un produs conform, dacă lipsa de conformitate apare în termen de 6 luni de la data livrării acestuia;
  • în cazul defectării produselor de folosință îndelungată în cadrul termenului de garanție ai dreptul de opțiune între repararea sau înlocuirea produsului, respectiv reducerea prețului sau rezoluțiunea contractului;
  • solicită vânzătorului să îți dea număr de înregistrare pentru reclamația depusă cu referire la lipsa de conformitate a produsului/serviciului;
  • solicită unității service să completeze, semneze și ștampileze certificatul de garanție cu intervențiile efectuate pentru aducerea la conformitate a produsului/serviciului;
  • solicitădespăgubiri dacă ai suferit pierderi ca urmare a deficiențelor constate atât în cadrul termenului de garanție, cât și în afara termenului de garanție dacă exista un viciu ascuns al produsului/serviciului pe care vânzătorul ți l-a ascuns în mod intenționat.

Mai multe informații:

Nivelul 1 – Pentru întrebări punctuale, consultă secțiunea Vânzarea produselor și garanțiile din cadrul Întreabă expertul.

Nivelul 2 – Pentru o descriere amănunțită a drepturilor tale consultă Fișa de informare Vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora.

Nivelul 3 – Pentru informații de specialitate consultă Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora.