Servicii turistice

Viorel a dorit să meargă în concediu cu familia la mare, în Bulgaria. A luat legătura cu o agenție de turism din Bulgaria și achiziționat un pachet de servicii turistice care includea și cazarea la un hotel de 4 stele.  Ajuns la fața locului, Viorel a observat mai multe deficiențe: camere murdare, lipsa aerului condiționat, lipsa piscinei, pe care le-a comunicat imediat agenției de turism telefonic și în scris. Cu toate acestea, agenția de turism bulgară nu a luat nicio măsură, iar Viorel și familia sa au fost nevoiți să-și continue vacanța în condițiile date. Reîntors în țară a solicitat agenției de turism o despăgubire pentru prejudiciul cauzat, dar nu a primit niciun răspuns. Prin urmare s-a adresat ECC Romania și agenția de turism a acceptat să-i ofere suma de 200 EUR cu titlu de compensație.

Vacanța este o perioadă de relaxare, de eliberare de stres, așa că situații precum cea de mai sus nu ar trebui să apară. Din fericire există reglementări europene și naționale care te protejează în astfel de cazuri.

Oferta și contractul

  • Ai dreptul la informare – Agențiile de turism trebuie să includă în oferta lor un set strict stabilit de informații precontractuale care includ, printre altele: itinerariul, mijloacele de transport, tipul unităților de cazare și categoriile de clasificare ale acestora, servicii de masă oferite, preț și altele.
  • Ai dreptul să închei un contract – Agențiile de turism trebuie să-ți ofere un contract care va include anumite informații obligatorii.
  • Ai dreptul să ți se ofere un set de informații obligatorii înainte de a pleca în călătorie.

Mr. WingsMr. Wings te sfătuiește:

  • păstrează pliantele, broșurile sau orice document în scris sau primit pe e-mail în care sunt cuprinse informațiile legate de oferta agenției de turism.
  • fă un print screen paginii de internet a agenției de turism în care sunt specificate aceste informații.
  • păstrează contractul încheiat cu agenția de turism sau informațiile contractuale transmise de agenția de turism, dacă ai încheiat contractul online.
  • citește cu atenție contractul și, dacă cele menționate acolo nu sunt conforme cu informațiile prezentate în ofertă, solicită explicații agenției de turism.

Rezilierea

Mr. WingsMr. Wings te sfătuiește:

  • verifică dacă în contract sau în confirmarea comenzii există informații privind data până la care poți anula contractul fără a fi obligat să plătești despăgubiri.
  • reține că în cazul pachetelor de servicii turistice achiziționate online nu este valabil dreptul de retragere din contract în termenul de 14 zile.
  • în cazul în care dorești să reziliezi contractul transmite o solicitare în scris în acest sens agenției de turism și oferă un termen de răspuns.

Prețul

  • Ai dreptul ca prețul să rămână neschimbat de la momentul semnării contractului, cu o singură excepție: dacă modificarea este prevăzută în contract și are loc ca urmare a schimbării costurilor de carburant, taxelor de aeroport, port sau de turist ori a variațiilor de curs valutar.
  • Ai dreptul ca prețul să nu fie modificat în cele 20 de zile care preced data plecării.

Mr. WingsMr. Wings te sfătuiește:

  • dacă agenția de turism te informează că prețul a crescut, solicită explicații în scris asupra motivelor care au stat la baza acestei decizii.
  • în cazul în care prețul a fost modificat în cele 20 de zile care preced data plecării, solicită agenției de turism să respecte legea sau reziliază contractul, fără despăgubiri.

Probleme în vacanță

Mr. WingsMr. Wings te sfătuiește:

  • fă fotografii ale camerei de hotel și ale împrejurimilor acestuia pentru a putea dovedi neconformitățile.
  • fă imediat o reclamație în scris la recepția hotelului.
  • anunță imediat agenția de turism care este obligată să-ți ofere variante alternative, să-ți ramburseze o parte din prețul plătit sau să-ți plătească despăgubiri pentru serviciile neprestate.

Vrei mai multe informații? Accesează secțiunea de întrebări și răspunsuri privind Pachetele de servicii turistice din cadrul Întreabă expertul sau ia legătura cu un consultant.

Vrei să iei cu tine informațiile? Descarcă Infograficul Probleme în vacanță, Fișa de informare Pachetele de servicii turistice sau instalează-ți pe telefonul mobil aplicația ECC-Net Travel App.