Drepturile pasagerilor în transportul feroviar, cu autocarul și naval

Cu autobuzul până în Spania sau Italia? Sau cu trenul prin Ungaria, Austria și mai departe? Ori poate o croazieră pe Marea Mediterană? În fiecare dintre situațiile menționate, indiferent de mijlocul de transport ești protejat și ai anumite drepturi pentru situațiile de întârziere, anulare, pentru incidentele cu bagaje sau cele care îți pun viața în pericol.

Transportul feroviar

Mr. WingsMr. Wings te sfătuiește:

  • solicită informații despre drepturile tale, dacă sunt probleme pe parcursul călătoriei
  • solicită asistență din partea companiei, cum ar fi mâncare și băuturi răcoritoare sau cazare, dacă trebuie să aștepți o noapte pentru următorul transport
  • dacă nu primești asistență, păstrează toate chitanțele și facturile pentru sumele cheltuite, deoarece le poți cere înapoi de la transportator

Transport cu autobuzul sau autocarul

  • Ai dreptul la informare în caz de anulare sau întârziere.
  • Ai dreptul de a alege între rambursare și continuarea călătoriei în caz de anulare sau întârziere de peste 2 ore.
  • Ai dreptul la despăgubiri de maxim 50% din costul biletului și rambursare, dacă nu ți oferă posibilitatea de alegere.
  • Ai dreptul la gustări și băuturi răcoritoare în cazul anulării sau întârzierii de peste 90 de minute sau la cazare pentru maxim 2 nopți.
  • Ai dreptul la despăgubiri în caz de rănire sau în cazul în care bagajele sunt pierdute ori distruse ca urmare a unui accident.

Mr. WingsMr. Wings te sfătuiește:

  • solicită informații despre drepturile tale, dacă sunt probleme pe parcursul călătoriei
  • solicită asistență din partea companiei, cum ar fi mâncare și băuturi răcoritoare sau cazare, dacă trebuie să aștepți o noapte pentru următorul transport
  • dacă nu primești asistență, păstrează toate chitanțele și facturile pentru sumele cheltuite, deoarece le poți cere înapoi de la transportator
  • fă o reclamație în scris către compania de transport în cel mult 3 luni și atașează toate documentele

Transport naval

  • Ai dreptul la informare în caz de anulare sau întârziere.
  • Ai dreptul de a alege între rambursare și continuarea călătoriei în caz de anulare sau întârziere de peste 90 de minute.
  • Ai dreptul la gustări și băuturi răcoritoare în cazul anulării sau întârzierii de peste 90 de minute sau la cazare.
  • Ai dreptul la despăgubiri între 25% și 50% din costul biletului, dacă ajungi la destinație cu o întârziere de peste 1 oră.
  • Ai dreptul la despăgubiri în caz de rănire sau în cazul în care bagajele sunt pierdute ori distruse ca urmare a unui accident.

Mr. Wings

Mr. Wings te sfătuiește:

  • solicită informații despre drepturile tale, dacă sunt probleme pe parcursul călătoriei
  • solicită asistență din partea companiei, cum ar fi mâncare și băuturi răcoritoare sau cazare, dacă trebuie să aștepți o noapte pentru următorul transport
  • dacă nu primești asistență, păstrează toate chitanțele și facturile pentru sumele cheltuite, deoarece le poți cere înapoi de la transportator
  • fă o reclamație în scris către compania de transport în cel mult 2 luni și atașează toate documentele

Vrei mai multe informații? Accesează secțiunea Drepturile pasagerilor de pe site-ul Europa ta.

Vrei să iei cu tine informațiile? Descarcă Fișa de informare Drepturile pasagerilor feroviari, Fișa de informare Drepturile pasagerilor în transportul cu autobuzul sau instalează-ți pe telefonul mobil aplicația ECC-Net Travel App.