Avem de toate

 

Obișnuiești să călătorești în alte state din Uniunea Europeană, să cumperi diverse produse și servicii online de pe site-uri din afară? Nu ești foarte sigur care sunt drepturile tale în calitate de consumator european? Nimic mai simplu – te invităm să vizitezi noul site al Centrului European al Consumatorilor din România – ECC Romania – www.eccromania.ro. Pentru ca noi avem de toate.

Avem informații privind cele mai importante teme care privesc protecția consumatorilor: drepturile pasagerilor în transportul aerian, achizițiile online, vânzarea produselor și garanțiile, serviciile turistice, timeshare, roaming, închirierea de mașini, soluționarea alternativă a disputelor, directiva privind serviciile, practicile comerciale incorecte și creditul de consum.

În fiecare dintre aceste teme vei putea găsi sfaturi și informații generale, dar și posibilitatea de a-ți aprofunda cunoștințele, apelând la cele trei niveluri de informare existente: Întreabă expertul, materiale informative și legislație.

Ai o întrebare punctuală, noi avem răspunsul. Prin intermediul secțiunii de auto-informare, Întreabă expertul, un instrument creat special de ECC Romania pentru consumatori, poți afla răspunsurile la întrebările cele mai frecvente legate de subiecte europene și naționale privind protecția consumatorilor.

Ai nevoie de informații detaliate, atunci poți utiliza fișele de informare – Infosheets, care explică în detaliu drepturile consumatorilor, așa cum sunt prevăzute în legislația europeană și națională, dar și broșurile pe diverse tematici, cum ar fi seria dedicată călătoriilor – Consumator și turist în Bulgaria, Grecia, Austria, Italia.

Și asta nu e tot. ECC Romania îți oferă încă un instrument propriu, creat pentru a-ți fi mai ușor atunci când pleci în vacanță. Având în vedere faptul că în Uniunea Europeană nu există un sistem comun de clasificare a hotelurilor, Comparatorul te ajută, binențeles, să compari criteriile minime pe care trebuie să le respecte hotelurile de trei stele din UE pentru a nu avea surprize.

Dacă ai o problemă, poți vedea cum am reușit să-i ajutăm pe alți consumatori în trecut, în secțiunea cazuri de succes.

În sfârșit, poți afla cum să faci o reclamație eficientă. Iar dacă asta nu dă rezultate, atunci ne poți contacta pentru informații, sfaturi sau chiar pentru a încerca soluționarea pe cale amiabilă a problemei, cu ajutorul colegilor din celelalte Centre Europene ale Consumatorilor – ECC-Net.

După cum se poate vedea, avem de toate. Și ce este cel mai bine, toate serviciile noastre sunt gratuite.

Încă ceva – suntem deschiși la sugestii, propuneri. Așa că, dacă ai o idee despre cum ne-am putea îmbunătăți site-ul, te rugăm să ne-o transmiți și, dacă este posibil, noi o vom implementa.

print