Să asigurăm siguranţa copiilor noştri

 

Crăciunul este o perioadă foarte încărcată pentru Moş Crăciun. El trebuie să îşi pregătească sania, să îşi hrănească renii, să verifice să nu fi uitat niciun copil cuminte de pe listă… şi să se asigure că jucăriile pe care le-au cumpărat spiriduşii sunt nu numai distractive, ci şi sigure ! În acest an, sarcina lui va fi mai uşoară ca niciodată: din iulie 2011, jucăriile vândute în UE trebuie să respecte cele mai stricte norme de siguranţă din lume.

Jucăriile sigure şi amuzante reprezintă combinaţia perfectă, dar nu sunt atât de uşor de obţinut ! Siguranţa unei jucării depinde nu numai de jucărie în sine, ci şi de modul în care este folosită şi de vârsta copilului. La ce ar trebui să fie atenţi părinţii, ca să ştie dacă jucăria e sigură sau nu pentru copiii lor? Pentru a oferi unele sfaturi utile, vicepreşedintele Comisiei Europene, Antonio Tajani, lansează campania europeană pentru siguranţa jucăriilor, menită să ne arate cum să obţinem jucării sigure şi cum să le utilizăm fără riscuri. Un videoclip care va fi difuzat pe canalele de televiziune din toată Europa explică aspectele problemei; la acesta se adaugă o carte poştală cu sfaturi de siguranţă care va fi oferită consumatorilor din întreaga UE atunci când cumpără jucării.

Vicepreşedintele Antonio Tajani a declarat: „Lansez această iniţiativă în preajma Crăciunului, când se cumpără cele mai multe jucării. În acest an, jucăriile vândute în UE vor fi mai sigure ca niciodată, iar campania noastră va permite părinţilor să aleagă jucăriile potrivite pentru copiii lor”. El a adăugat: „Mă bucură faptul că la campanie participă mass-media şi sute de magazine de peste tot din UE. Dar siguranţa este, bineînţeles, importantă pe tot parcursul anului şi ar trebui să ne asigurăm că nu aflăm despre ea „accidental”!”

Link către videoclip şi cărţile poştale.

Lista statelor membre şi a magazinelor care participă la acţiune.

Mai multe informaţii privind noile norme UE pentru întărirea siguranţei jucăriilor: IP/11/908

Lucruri pe care trebuie să le aveţi în vedere atunci când cumpăraţi jucării:

Nu cumpăraţi niciodată jucării care nu au marcajul CE

Marcajul CE este un angajament din partea producătorului de jucării care certifică că jucăria respectă toate normele UE de siguranţă aplicabile, care sunt unele dintre cele mai stricte la nivel mondial.

Nu cumpăraţi jucării cu părţi detaşabile de mici dimensiuni pentru copiii sub trei ani.

Copiii sub trei ani sunt expuşi riscului de a se sufoca, deoarece au tendinţa să bage totul în gură! Jucăriile care poartă acest simbol nu sunt potrivite pentru copiii sub trei ani.

Citiţi toate avertismentele şi instrucţiunile

Informaţi-vă cu privire la recomandările referitoare la vârstă şi la siguranţă şi luaţi-le în serios! Atunci când cumpăraţi o jucărie nouă, asiguraţi-vă că jucăria este adecvată pentru vârsta copilului, ţinând cont de temperamentul, obiceiurile şi comportamentul său.

Supravegheaţi copiii atunci când se joacă

Asiguraţi-vă că toate jucăriile sunt folosite aşa cum trebuie și sunt potrivite pentru vârsta și capacităţile copilului. Supravegherea copiilor atunci când se joacă le permite să se distreze şi în acelaşi timp să fie în siguranţă.

Cumpăraţi întotdeauna jucării din magazine şi puncte de vânzare online demne de încredere

Acestea acordă atenţie jucăriilor pe care le vând şi, de obicei, acceptă returnările. Verificaţi cu atenţie jucăriile cumpărate la mâna a doua şi jucăriile oferite de prieteni. Fiind mai vechi, e posibil să nu respecte standardele de siguranţă actuale.

Semnalaţi întotdeauna orice problemă privind siguranţa unei jucării producătorului sau vânzătorului de la care aţi cumpărat-o

Cărţi poştale distribuite în magazine

Multe magazine de jucării din Germania, Suedia, Belgia, Grecia, România, Regatul Unit, Franţa, Portugalia, Spania, Italia, Irlanda şi Austria vor distribui cărţi poştale cu sfaturi privind siguranţa jucăriilor. Magazinele de jucării interesate să participe la campanie pot contacta Comisia Europeană.

ECC-Net este alcătuită din centrele europene pentru consumatori din 29 de ţări (27 state membre ale U.E., plus Norvegia şi Islanda) şi este co-finanţată de Direcţia Generală de Sănătate şi Protecţia Consumatorilor a Comisiei Europene şi de către fiecare dintre statele membre. Scopul reţelei este de a crea încrederea în piaţa internă europeană, oferind consumatorilor informaţii utile în privire la drepturile lor, consiliere şi ajutor în achiziţii transfrontaliere.

În Europa, „Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor ", îi ajută pe consumatori în ceea ce priveşte problema cumpărăturilor transfrontaliere.

http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_en.htm

În România, „Centrul European al Consumatorilor ", oferă consumatorilor o gamă variată de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanţă şi sprijin în rezolvarea problemelor pe care le întâmpină. https://www.eccromania.ro/ 

print