Soluționarea alternativă a disputelor și soluționarea online a disputelor vor deveni o realitate pentru consumatorii europeni

 

Comisarul pentru Sănătate și Consumatori, Tonio Borg, a salutat astăzi votul asupra propunerilor privind soluționarea alternativă a disputelor și soluționarea online a disputelor (ADR-ODR) din cadrul Comitetului pentru Piața Internă și Consumatori, Parlamentul European. Acest vot confirmă acordul stabilit între Parlamentul European și Consiliu asupra celor două propuneri elaborate de Comisia Europeană în 2011. Statele Membre vor începe implementarea regulilor privind ADR/ODR după adoptarea lor în Parlament, în al doilea trimestru al anului 2013.

Regulile privind ADR vor asigura că viitoarele dispute contractuale între consumatori și comercianți vor putea fi soluționate extrajudiciar (fără a se apela la instanțele de judecată) prin intermediul unor organisme de soluționare alternativă a disputelor, de calitate. Acestea vor funcționa în toate Statele Membre și în toate sectoarele, cu excepția domeniului sănătății și al educației superioare.

Regulamentul privind ODR va stabili o platformă online la nivelul întregii Uniuni Europene pentru preluarea și tratarea disputelor dintre consumatori și comercianți, dispute care apar ca urmarea tranzacțiilor online. Platforma va lega toate organismele naționale de soluționare alternativă a disputelor și va opera în toate limbile oficiale ale UE. Comercianții vor fi obligați să ofere consumatorilor informații adecvate privind ADR și ODR.

Tonio Borg, Comisarul pentru Sănătate și Consumatori a declarat: "Această legislație reprezintă o victorie pentru consumatori și un punct de reper în funcționarea pieței unice. Va determina creșterea încrederii consumatorilor și a comercianților în Piața Unică oferindu-le posibilitatea de a-și soluționa disputele simplu și cu cheltuieli mici, indiferent de unde sau cum au cumpărat, local sau transfrontalier, online ori direct din magazin”. Comisarul a concluzionat: "Aș dori să mulțumesc Comitetului pentru Piața Internă și Consumatori și în special raportorilor pentru cele două propuneri, Louis Grech și Róża Gräfin von Thun and Hohenstein, pentru determinarea lor în obținerea unui acord echilibrat și rapid. Aș dori, de asemenea, să mulțumesc Statelor Membre și Președinției Cipriote pentru munca intensă depusă și dedicarea față de aceste documente."

Mai multe informații:

Soluționarea alternativă a disputelor – ADR
http://ec.europa.eu/consumers/redress_cons/adr_en.htm

MEMO/12/994

print