Litigii

Pentru a iniția soluționarea online a litigiilor prin intermediul Platformei SOL există anumite cerințe care trebuie îndeplinite.

În primul rând, în calitate de consumator, trebuie să ai reședința într-un stat membru al UE. La fel, comerciantul împotriva căruia depui reclamația trebuie să aibă sediul într-unul din statele membre ale UE. Prin intermediul Platformei SOL pot fi soluționate atât litigii naționale (în care consumatorul și comerciantul provin din același stat), cât și litigii transfrontaliere (în care consumatorul și comerciantul provin din state diferite).

Prin intermediul Platformei SOL pot fi soluționate litigii care au legătură cu achiziții de produse și servicii făcute online - prin intermediul unui website sau printr-un alt mijloc electronic (de exemplu, prin e-mail). Prin urmare, dacă ai cumpărat un telefon mobil de pe un site și ai probleme cu garanția, iar vânzătorul nu-ți rezolvă problema, poți încerca să rezolvi litigiul prin intermediul Platformei SOL.

În schimb, dacă produsul sau serviciul a fost cumpărat offline, de exemplu dintr-un magazin clasic, atunci nu vei putea utiliza Platforma SOL pentru soluționarea problemei tale.