Despre noi

Punctul de Contact SOL (Soluționarea Online a Litigiilor) este un birou care funcționează în cadrul Centrului European al Consumatorilor din România, având o activitate distinctă de a acestuia.

ECC Romania a fost desemnat prin art. 26 din OUG nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, să ofere asistență consumatorilor care doresc să acceseze soluționarea alternativă online a problemelor de consum prin Punctul de Contact SOL.

Punctul de Contact SOL oferă consumatorilor, dar și altor părți interesate, o serie de servicii gratuite de informare și asistență în soluționarea unui litigiu online prin intermediul mijloacelor de soluționarea alternativă (SAL) care pot fi accesate prin Platforma SOL pusă la dispoziție de Comisia Europeană.

Punctul de Contact SOL nu se implică în soluționarea litigiilor și nu poate oferi o soluție consumatorilor, ci poate interveni doar în perioada de dinaintea inițierii procedurii prin Platforma SOL.

În Uniunea Europeană există 29 de Puncte de Contact SOL, câte unul pentru fiecare stat membru (în acest moment nu sunt funcționale Punctele de Contact din Franța, Polonia și România).