Informare privind oprirea operațiunilor companiei Malev

 

Astăzi, 3 februarie 2012, operatorul de transport aerian ungar Malev și-a oprit operațiunile. Toate zborurile care urmau să decoleze de pe aeroportul din Budapesta au fost anulate (a se vedea pagina aeroportului din Budapesta http://www.bud.hu/english).

Situația financiară a companiei Malev a fost foarte rea în ultimul timp, determinând, în cele din urmă, luarea acestei măsuri.

Ieri, 2 februarie 2012, un administrator extraordinar a fost desemnat pentru a controla și direcționa activitatea financiară a companiei. Acest lucru poate fi considerat ca o măsură de protecție împotriva falimentului. Fără aprobarea administratorului Malev nu poate executa niciun fel de plată.

Conform comunicatului de presă publicat astăzi pe site-ul Malev (doar în limba maghiară) pasagerii din alte state decât Ungaria pot obține informații de la serviciul de relații cu clienții, sunând la numărul +36-802-11-11 pentru a afla cum pot ajunge la destinația finală.

În acest moment nu se cunoaște cum vor fi respectate drepturile pasagerilor stabilite prin Regulamentul 261/2004, din perspectiva administratorului extraordinar.

Cu toate acestea, joi, Guvernul Ungariei a emis un decret guvernamental pentru această situație. Din păcate acest comunicat de presă poate fi consultat numai în limba maghiară, pentru moment: http://kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/a-kormany-minden-forgatokonyvre-felkeszult.

Conform acestui decret, în cazul în care Malev își oprește zborurile, statul ungar va oferi, prin intermediul Malev și al unei organizații intermediare (care nu este cunoscută la acest moment) compensații și asistență numai pentru acei pasageri care

  • au un bilet valabil pentru un zbor din ziua opririi operațiunilor sau pentru zboruri în următoarele 3 zile calendaristice după oprirea operațiunilor sau
  • au călătorit deja cu un zbor dus operat de Malev înainte sau în ziua opririi operațiunilor, iar biletul pentru zborul de întoarcere este valid până la data de 29.02.2012.

Potrivit decretului asistența care va fi oferită pasagerilor menționați mai sus va include:

  • redirecționarea pasagerilor,
  • oferirea unui mijloc alternativ de transport sau rambursarea costurilor unor astfel de mijloace de transport,
  • răcoritoare și mese proporționale cu timpul de așteptare,
  • cazare peste noapte, dacă este necesar,
  • transport între hotel și aeroport.

Reclamațiile trebuie depuse până la data de 31.03.2012.

Consumatorii ar trebui, ca o măsură de prevedere, să păstreze toate chitanțele din această perioadă.

Pasagerii se pot adresa Centrului European al Consumatorilor din statul membru în care își au reședința – http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_ro.htm – pentru a primi asistență și consultanță în soluționarea reclamației.

print