Cumpărătorii din mall-uri din București, Iași și Cluj sunt informați despre drepturile pe care le au referitor la ofertele de sezon

 

Între 21 şi 29 noiembrie, campania Uniunii Europene pentru Informarea Consumatorilor din România – “E dreptul tău! Acționează!”, este prezentă în mall-uri din Bucureşti, Cluj și Iași pentru a oferi consumatorilor informații despre drepturile pe care le au referitor la ofertele din sezonul de iarnă.

Deoarece în această perioadă a anului, atât comercianții din online cât și magazinele clasice încep să-și pregătească ofertele, consumatorii ar trebui să știe că sunt protejați, indiferent dacă achiziționează un produs cu preț întreg sau la reducere. Astfel, experți în protecția consumatorilor îi informează pe vizitatorii de la Centrul de Informare a Consumatorilor despre drepturile lor și modul în care pot face achiziții sigure și la prețul corect în perioada ofertelor de sezon.

Acţiunea de informare a consumatorilor a fost lansată în Afi Palace Cotroceni din București, în data de 21 noiembrie, alături de Daniela Nane, ambasador al campaniei “E dreptul tău! Acţionează!”.
“Se apropie sărbătorile de iarnă și, ca de obicei, apar multe oferte și reduceri în acest sezon. Cumpărătorii ar trebui să știe că pot beneficia de ofertele de pe piață și pot face cumpărături inteligente, dacă sunt bine informați despre drepturilor pe care le au. Din acest motiv experții în protecția consumatorilor sunt aici, iar vizitatorii noștri de la cele trei Centre de Informare din București, Cluj și Iași pot afla cum să facă achiziții în condiții de siguranță și potrivite nevoilor lor ", a declarat Daniela Nane.

În cadrul acțiunii, experții oferă consumatorilor informații utile pentru a recunoaște și a evita reducerile false, și pentru a citi corect prețul unui produs la reducere. Consumatorii sunt sfătuiți să verifice cu atenție modul în care este afișată reducerea pe website sau pe eticheta produsului. Prețul nou, redus, trebuie indicat prin raportarea la prețul vechi, fie prin afișarea alături de acesta, barat, fie prin indicarea procentului de reducere, sau prin combinarea celor două modalități. Atunci când comandă online, consumatorii trebuie să verifice cu atenție, înainte de a trimite comanda, dacă prețul produsului din coșul de cumpărături este aceleași cu prețul indicat atunci când au ales produsul respectiv.

La acțiunea de informare participă experți din cadrul Centrului European al Consumatorilor România, al Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor, și al Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România. De asemenea, comisari ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor oferă sfaturi și informații privind modalitatea de a depune o reclamație.

“Sfătuim consumatorii să fie atenți la costul produselor pentru a evita capcanele care pot să apară odată cu ofertele care anunță mari reduceri de prețuri. Consumatorii ar trebui să păstreze bonul ori factura, sau comanda atunci când cumpără online. Ei trebuie să știe că regulile se aplică indiferent de prețul la care au făcut achiziția, întreg sau cu reducere. În cazul în care întâmpină dificultăți, asociațiile pentru protecția consumatorilor le pot oferi consultanță specializată și sprijin pentru soluționarea problemei lor”, a declarat Roxana Dumbravă, în numele organizaţiilor pentru consumatori ANPCPPS România şi APC România.

Acțiunea de informare s-a desfășurat între 21-23 noiembrie în Afi Palace Cotroceni din București, iar săptămână următoare experții în protecția consumatorilor vor fi prezenți în Iulius Mall Cluj în data de 27 noiembrie, și în Iulius Mall Iași în data de 29 noiembrie.

Aflaţi mai multe despre campanie şi drepturile consumatorilor pe: www.consumatoreuropean.ro
Facebook: Consumator European – http://www.facebook.com/ConsumatorEuropean
Twitter: Consumator_EU: http://twitter.com/Consumator_EU

Informație furnizată de Consumator European.

print