Vânzarea produselor și garanțiile

 

Sfaturi înainte de achiziționarea unui produs/serviciu

  • verificați dacă produsul/serviciul beneficiază de garanție, care este termenul de garanție și care sunt drepturile dumneavoastră în cadrul acestui termen; verificați dacă este o garanție reală sau dacă vânzătorul se referă numai la dreptul statutar de reclamație;
     
  • întotdeauna solicitați o garanție în scris – nu trebuie să aveți încredere în promisiunile vânzătorului;
     
  • citiți cu atenție contractul și clauzele referitoare la garanție; cele mai importante detalii sunt, de obicei, bine ascunse în certificatul de garanție tipărit. Luați-vă timp și citiți cu atenție contractul/certificatul de garanție înainte să cumpărați produsul. Fiți atent, mai ales atunci cand lecturați condițiile acordării garanției;
     
  • verificați dacă puteți cere repararea sau înlocuirea produsului cu defecte în termen de 2 ani de la cumpărare în toate statele membre ale UE;
     
  • solicitați efectuarea unei demonstrații privind funcționarea acestuia, în cazul achiziționării unui produs de folosință îndelungată.

Sfaturi după achiziționarea produsului/serviciului

  • păstrați factura/certificatul de garanție timp de 2 ani de la cumpărarea produsului/prestarea serviciului; 
     
  • respectați instrucțiunile de utilizare/folosire ale produsului/serviciului;
     
  • reclamați vânzătorului/prestatorului de serviciu orice neconformitate a produsului/serviciului manifestată în cadrul termenului de garanție, dar nu mai târziu de două luni de la data constatării acesteia;
     
  • solicitați vânzătorului să facă dovada că v-a livrat un produs conform, dacă lipsa de conformitate apare în termen de 6 luni de la data livrării acestuia;
     
  • în cazul defectării produselor de folosință îndelungată în cadrul termenului de garanție aveți dreptul de opțiune între repararea sau înlocuirea produsului, respectiv reducerea prețului sau rezoluțiunea contractului;
     
  • solicitați vânzătorului să vă dea număr de înregistrare pentru reclamația depusă cu referire la lipsa de conformitate a produsului/serviciului;
     
  • solicitați unității service să completeze, semneze și ștampileze certificatul de garanție cu intervențiile efectuate pentru aducerea la conformitate a produsului/serviciului;
     
  • solicitați despăgubiri dacă ați suferit pierderi ca urmare a deficiențelor constate atât în cadrul termenului de garanție, cât și în afara termenului de garanție dacă exista un viciu ascuns al produsului/serviciului pe care vânzătorul vi l-a ascuns în mod intenționat.

Mai multe informații:

Nivelul 1 - Pentru întrebări punctuale, consultați secțiunea Vânzarea produselor și garanțiile din cadrul Întreabă expertul.

 

Nivelul 2 - Pentru o descriere amănunțită a drepturilor dumneavoastră consultați Fișa de informare Vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora.

 

Nivelul 3 - Pentru informații de specialitate consultați Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora.