72% dintre consumatori au probleme când călătoresc în UE

72% dintre consumatori au probleme când călătoresc în UE

În perioada 24 – 27 Februarie 2016, Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania a participat ca expozant la Târgul de Turism al Romaniei – Ediția de primăvară.

Cu ocazia acestui eveniment ECC Romania a împărţit in cele 4 zile de participare in jur de 4000 de broşuri cu diverse tematici referitoare la drepturile consumatorilor români atunci când pleacă în vacanță în Europa, ceea ce reprezintă o medie de 1000 de persoane pe zi care au primit informații și consiliere gratuită din partea consilierilor centrului.

Totodată, ECC Romania a realizat și un sondaj ce a avut 9 întrebări privind gradul de cunoaștere a drepturilor consumatorilor. Au fost completate 87 de chestionare în cele 4 zile de targ.

În urma prelucrării datelor, au rezultat următoarele concluzii:

72% dintre consumatorii care călătorit în Uniunea Europeană au avut probleme în timpul călătoriei, cu 5 procente mai puțin decât anul trecut. În general, au avut probleme legate de întârzierea sau anularea mijlocului de transport (în principal avion), dar și probleme cu hotelul. 29% nu s-au adresat unei instituții specializate de protecția consumatorilor, iar 81% consideră că ECC Romania este o ințiativă bună.

58% merg în vacanţă cu familia, în timp de 9% prefer să călătorească singuri. Referitor la buget, românii chestionaţi au spus în mare parte – 34% că preferă o vacanţă în România cu un buget sub 300 eur pe sejur, iar 44% dintre românii vor pleca în această vară în vacanţă şi în România, dar şi în afara ţării.

Rezultate sondaj
1.Aţi călătorit în ţările membre ale UE?
  • Da – 92%
  • Nu (treceţi la întrebarea cu nr. 5) – 8%

2. Dacă da, aţi întâmpinat probleme pe parcursul călătoriei?
  • Da – 72%
  • Nu (treceţi la întrebarea cu nr. 5) – 28%

3. Ce nemulţumiri aţi avut?
  • Întârziere, anulare transport – 32%
  • Probleme cu bagajele – 15%
  • Probleme cu produsele achiziţionate din ţara respectivă – 16%
  • Probleme cu hotelul – 21%
  • Altele… (menționați) – 16% – nerespectarea contractului, discriminare

4. V-aţi adresat unei instituţii specializate pentru protecţia consumatorilor pentru rezolvarea acestor probleme?
  • Da – 71%
  • Nu – 29%

5. Știți ce drepturi aveți atunci când călătoriți în alt stat membru al UE?
Răspuns – 41% au raspuns ca da
6. Pe o scală de la 1-5, în ce măsură consideraţi că proiectul Centrul European al Consumatorilor din România este o iniţiativă utilă?
  • Cu totul de acord – 50%
  • Acord – 31%
  • Indiferent – 17%
  • Dezacord total 1%
  • Dezacord – 1 %

7. Unde mergeti in vacanta de vara?
  • Romania – 27%
  • In afara tarii – 29%
  • Ambele destinatii – 44%

8. Care este bugetul de persoana pentru un sejur in Romania?
  • Sub 300 eur – 34%
  • Intre 300 si 500 eur – 22%
  • Intre 500 si 1000 eur – 31%
  • Peste 1000 eur – 13%

9. In vacanta plecati insotiti de:
  • Prieteni – 33%
  • Alti membri ai familiei – 58%
  • Singuri – 9%

ECC-Net este alcătuită din centrele europene pentru consumatori din 29 de ţări (27 state membre ale U.E., plus Norvegia şi Islanda), şi este co-finanţată de Direcţia Generală de Sănătate şi Protecţia Consumatorilor a Comisiei Europene şi de către fiecare dintre statele membre. Scopul reţelei este de a crea încrederea în piaţa internă europeană, oferind consumatorilor informaţii utile cu privire la drepturile lor, consiliere şi ajutor în achiziţii transfrontaliere.

În România, „Centrul European al Consumatorilor”, oferă consumatorilor o gamă variată de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanţă şi sprijin în rezolvarea problemelor pe care le întâmpină.

print